Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Před několika dny se s námi rozloučil rok 2013 a nastal čas pro rok následující, tedy pro dva tisíce čtrnáctku. Dnes již minulý rok jsme si vyhodnotili v minulém článku. Ano, rok 2013 byl neopakovatelný, vydařil se našim žákům, zaměstnancům i celé škole. Jsem rád, že jsem měl tu čest se všemi pracovat a být účasten na úspěších školy. Děkuji.
Přesto samozřejmě máme stále mnoho před sebou. Dnes bych chtěl našim čtenářům ukázat, jaké cíle jsme si stanovili směrem k našim oborům pro další období. Řada škol již několik let praktikuje výuku k propojení s praxí tak, že ve škole zakládají Fiktivní firmu, na ní ale vyučují v teoretické rovině , jak se řada věcí dělá v praxi. Jistě, je to cesta ke zkvalitnění výuky, ale….
Naše škola se díky svým možnostem rozhodla jít modernější a praktičtější cestou. To, že máme dva školní obchody (jeden v budově školy a druhý „Karmelku“ v Erbenově ulici za Kauflandem), ve kterých prodáváme výrobky našich žáků, jsme využili při tvorbě plánů výuky v dalším období. Naši žáci budou moci využívat oba obchody při výuce téměř všech předmětů. Počínaje ekonomikou, účetnictvím a marketingem přes další odborné předměty jako je třeba komunikace, český jazyk až po aranžování, písmo, estetiku či matematiku a fyziku (prosím velevážené a ctěné kolegy, aby mě nemlátili za to, že zrovna jejich předmět jsem nevyjmenoval). Odborný výcvik v praktické rovině konáme samozřejmě na našich vlastních dílnách, ale i u partnerů jako jsou například Penny, Tesco, Datart, Intersport, DM Market, CaC …
Pojďme si alespoň krátce vysvětlit, jak se celá výuka bude odehrávat. Žáci oboru Ekonomika a podnikání budou moci například v předmětu Účetnictví realizovat část skutečného účetního období jednoho z našich obchodů. V Marketingu budou hledat různé podpůrné strategie pro zlepšení prodeje v opravdové praxi. Budou si moci vyzkoušet zrealizovat skutečný průzkum trhu nebo průzkum při zavádění nového výrobku do praxe. Velice podobná výuka může být i u oboru Obchodník. U toho se ještě přidá například komunikace ve skutečném obchodě a na skutečné pracovní pozici. Při takové výuce zjistí, jak těžká je dnes doba a že uvedení nového výrobku na trh potřebuje dodržet řadu pravidel, která se naučí. Cukráři, pekaři i lahůdkáři na obou prodejnách již nyní zažívají, jak náročné je připravit výrobky v nejvyšší kvalitě, ale například i v případě časové tísně. Mimochodem, o tom se již přesvědčili v předvánočním období, kdy jsme pekli cukroví na dvě i tři směny, a dokonce i o víkendech – tímto smekám svůj klobouk (a odhazuji jej v dál…) před všemi, kdo se podíleli na parádním úspěchu našeho cukroví na Boleslavsku. Aranžérky již nyní vidí, že při přípravě dárkových balíčků musí opravdu pečlivě zvažovat složení sortimentu nejen například z estetického hlediska, ale že dnes převažuje spíše hledisko finanční. Jak obě hlediska skloubit se mohou opravdu naučit pouze ve skutečné firmě. Všechny tyto činnosti vlastně již dnes prožívají ve skutečnosti žáci oboru Prodavač. Naši Lahůdkáři si v každodenní praxi (skutečné praxi) mimo jiné testují, jak složité je vyrobit optimální počet baget, obložených housek, chlebíčků, salátů… To by se nikde jinde než ve skutečné praxi nenaučili.
Novinku jsme připravili i pro obor Informační služby. S jednou firmou připravujeme propojení školy, skladů a obchodů moderním informačním hospodářským systémem. Žáci Informačních služeb se budou podílet na zavádění programu do praxe, na tvorbě EAN kódů i na samotném provozu systému. Jak vidíte, snažíme se naši školu co nejvíce propojit s praxí a dát tak našim žákům to nejlepší vzdělání, jaké jen můžeme poskytnout.
Pro rok 2014 samozřejmě připravujeme i řadu dalších novinek, ale o tom zase až někdy jindy.
Přeji všem čtenářům krásné dny a snad brzy i horu nádherně jiskřícího sněhu. Štefan Klíma
Právě čtete
Další rubriky
Novinky
Přijímací řízení
Nejnovější články
Den otevřených dveří 2024/25
30. 9. 2024Učitel/ka informatiky a ekonomiky
17. 9. 2024Učitel/ka biologie
17. 9. 2024Zahájení školního roku 2024/25
19. 8. 2024Slovo ředitele ke konci školního roku
28. 6. 2024